Wednesday, April 18, 2007

Računica rekreativnega kolesarstva

Kolo je bilo dolgočasa pomembno prevozno sredstvo v mojem primeru. Za nekega povprečenga rekrativnca sem naredil kar nekaj kilometrine - predvsem pred nekaj leti. In jasno vsako voženo kolo se obrabi, iztroši, poškoduje in ne vem kaj še vse in moje je bolj pravilo kot izjema. Ko sem nazadnje peljal kolo na servis sem za nastavitev zavor, centriranje koles in delo dobil vedno račun nekje okorg takrat 15.000 sit oziroma okrog 60 evrov. Super. In načeloma naj bi se servis kolesa, ki se ga normalno uporablja vršil vsaj pred vsako kolesarsko sezono. Torej če bi koli vozil 5 let je to 300 evrov kar je že simpatičen kupček denarja samo za vsakokratno spomladansko nastavitev osnovnih mehanizmov. Ker se pa v petih letih obrabi tud kak lezaj in odlomi kak zob na zobnikih pa ta zneksek hitro dodatno naraste. V vrtoglave visave. In potem se najde pameten slovenski trgovec - oziroma jih je vec, ter mi ponudi novo kolo za 99 evrov, mi da enako garancijo za eno leto, kar pomeni da bo kolo dejansko ob normalni uporabi zdrzalo precej dlje. Kolo prvo leto seveda ni potrebno servisa, in druo enako kar pomeni da sem v prvih 2 letih prihranil 120 evrov za kar ob teh cenah pomeni da bom ze cez dve leti lahko ponovno kupil kolo. In ker kolo ne kupujem na dve leti ampak ga dejansko precej do konca znucam ga bom kupil cez 5 let pomeni da bom prihranil vsaj za štiri servise, če predpostavim, da bom vseeno enkrat vmes le šel na centriranje gum - torej vsaj 240 evrov.
Moralno gledano je to tipičen primer potrošniške družbe, kjer posameznik ne kupuje novega ker bi bilo staro popolnoma dotrajano ampak ker ga tak preračun pripelje do ugotovitve, da je ceneje menjati kot obnavljati. Z vidika nezahtevnega uporabnika je pa to zgolj racionalan odločitev, ki je naravnana v dolgoročno varčno razporeditev sredstev.

No comments: