Monday, February 18, 2008

Itak mobitel - da popizdiš

Evo še ena cvetka slovenskih ekonomskih odnosov. V februarju sem si naredil precej velik strošek za mobitel pogovore, ki je znatno presegel mojo povprečno porabo. Na to so me na mobitelu prijazno opozorili in sem potrdil, da je to moj strošek, da se ga zavedam in da bo plačan - s tem je bila za mene zadeva do prejema položnice za februar zaključena. No za mobitel ni bila - danes zjutraj ponovno dobim sms sporočilo naj pokličem neko gospo na neko številko (stacionarno, brez informacije ali je moj klic v tem primeru brezplačen - verjetno ni - s čimer mi mobitel namensko povzroča dodatne stroške). OK, pokličem, da vidim kaj jim ni všeč tokrat - ista informacija in jim povem da sem s tem seznanjen in da sem to zadevo že reševal in da priznavam strošek ter ga bom poravnal ko bo položnica. Nakar dečko na drugi strani (ker gospe, ki bi morala govorit z mano pač ni bilo) sporoči da moram na mobitelov račun tako ali drugače nakazat znesek v določeni tromestni everski številki v roku 24 ur če ne želim da mi odklopijo številko. Začnem protestirat da bo zadeva narejena, ko bo položnica - pač po planu. Nato privleče dečko 10. člen splošnih pogojev poslovanja, ki zahteva plačilo nenormalno visokega stroška klicev pred koncem obračunskega obdobja. OK, ni problem - naj mi pošjejo položnico za pol meseca na podlagi katere bom plačal - storitev sem uporabljal in nimam problema - rabim osnovo za plačilo. Odgovor - nič ne bomo pošiljali, kar nakažite preko banke ali v mobitelovem centru. In bolj kot mu dopovedujem da rabim račun, ki ga bom plačal bol teži s tem, da moram pač plačat. Ker mi je začel presedat sem pač rekel da bom videl kaj lahko naredim. Popoldne sem šel v mobitelov center v Cityparku v Ljubljani, da poravnam obveznosti za januar (pač na podlagi prejete položnice) ter da ugotovim kaj imam dejansko za poravnat. Blagajničarka mi je vljudno razložila, da ona ne more nikjer preverit kaj naj bi nakazal - ja jaz tudi ne ker nimam dostopa do spremljanja podatkov tekoče porabe - in potem sem se poskušal spomnit približni znesek ki naj bi ga plačal ter sem rekel naj dotični znesek prišteje redni januarski položnici ter mi ga zaračuna. Dobil sem ustrezno potrjen kuponček o plačilu položnice za januar 2008 ter blagajniški prejemek iz katerega je razviden znesek za plačilo računa januarj 2008 ter pač neka dva druga zneska - od katerih je eden znesek za katerega sem rekel da ga prišteje, za drugega pa niti ne vem pod kaj sodi. Dejansko sem mobitelu nakazal nek znesek (ki je nekomu lahko že njegova neto plača) brez podlage v ustreznem računu za opravljeno storitev. Zgolj na podlagi grožnje o odklopu številke v kolikor ne plačam v roku 24 ur na podlagi 10. člena mobitelovih splošnih pogojev. Druge storitve se odklapljajo šele po tem, ko zapade v plačilo nekaj opominov o neplačani obveznosti za nazaj - ne pa, da se na ta način izsiljuje sredstva za drage brezvezne reklame ter reklamna sms sporočila operaterja - itak mobitel. Razmišljam o Simobilu.

Način, kako se izvršuje politika predčasnega plačevanja stroškov storitev, ne da bi posameznik dobil zahtevan račun za storitev, ki jo mora plačati kliče po tej objavi ter po pridobitvi mnenja Urada za varstvo potrošnikov.

13 comments:

Janez Mikec said...

preidi na Si.Mobil :)

Peter Novak said...

na simobilu te bodo ziher bolj veseli. ker sem verjetno kar dobra stranka in kar nekaj zapravim, mi vsako leto pošljejo celo darilo - namesto takih groženj z izklopom...

navihanka said...

pejt na simobil. še prej pa preveri, ali oni to zakonsko sploh lahko naredijo. Mislim, kako lahko od tebe zahtevajo plačilo nečesa, za kar nisi niti prejel računa? Jaz bi pop.... Tale mobitel pa res odvrača ljudi od sebe.

harry said...

Sem se obrnil na Urad za varstvo potrošnikov. Za neko minimalno silo so kriti - bolj na zaupanje kot kaj drugega - ob položnici moram dobiti dobropis za ustrezen znesek. Vsekakor pa mi pritrjujejo v tem, da je izstavitev delnega računa normalna in legitimna zahteva v taki situaciji.

Alea iacta est.

only4u said...

Mobitel te oguli, opuli in okrade do zadnjega centa ki ga imaš v žepu. Meni se je zgodilo to, da sem dvakrat dobil nenormalno visok znesek, pa čeprav nisem skoraj nič telefoniral. Pa sem en mesec izklopil telefon in si šel kupit kartico za polnjenje. in kaj se je zgodilo, dobil sem položnico za 30€, nakar sem odšel na mobitelovo poslovalnico in poslal vse skupaj nekam. Sledilo je opravičilo češ da ne vedo, kako se je kaj takega lahko zgodilo, še posebej po tem, ko sem zahteval spisek in videl, da so bile klicane kar neke številke v tujino. Imel sem zadosti. Do preteka pogodbe so bili še 4 meseci in sem jim rekel, naj mi blokirajo številko in da bom še teh par mesecev plačal naročnino, da pa naj me potem niti ne sprašujejo, če jo želim podaljšat. Sedaj uživam pri simobilu in dobivam do 4x manjši znesek kot pri mobitelu!!!

harry said...

Set and done. Zaenkrat stvari funkcionirajo po planu. Vsekakor me navdušuje:
1. Simobilov odziv
2. Profesionalnost gospodične, ki mi je v Simobilovem LAB profesionalno predstavila in razložila stvari - v katerih se redko znajdem. Aparat je trenutno na preizkušnji ampak SonyEricsson mi do sedaj še ni zatajil in tudi w910 se kaže kot simpatična izbira.

jin said...

Da, Simobil je definitivno boljši. Mene so pri mobitelu tudi opozarjali, ker sem imel visok račun, ampak tega kar so storili tebi, mi niso naredili. Sicer so pa itak predragi.

harry said...

Jah pač bil je precej zasoljen znesek . Priklop so mi baje dolžni izvesti v roku enega tedna - in to bodo naredili točno takrat in nič prej - s tem namenom sem izklopil včeraj svoj Mobitel. seveda pričakujem, da mi bodo poskušali na račun treh dni zaračunati še storitve za marec. Drugače pa, nova simobilova igračka zaenkrat deluje zelo ok. Jah, kot kaže bo potrebno začet glasovat z nogami kot se temu lepo reče. In če Mobitelu moj denar ne diši dovolj, da bi me poskušal obdržati potem to ni več moj problem. Bom poročal še o stanju v teh dneh - ker je zadeva dejansko zanimiva - verjetno pa zrela ne samo za dober blogovski zapis ampak tudi za kako tržno inšpekcijo.

Anonymous said...

plačuj pa ne boš mel problemov. če ti pa ne znese pa ugasn telefon.

harry said...

Anonimni - sm še vse plačal in to ne šele po tretjem opominu - zato ti svetujem, da prebereš kaj sem napisal in kaj je problem.

Anonymous said...

V simobilovih splošnih pogojih je točno ista stvar zapisana. Če se njim zazdi,lahko zahtevajo, da v 24 urah plačaš kolk ti rečejo. Tako da se ne čudit, če bo pri simobilu podobno. Niti oni niso nobeni angelčki.

harry said...

Sem že 2 meseca pri njih s podobnimi stroški in mi ne težijo s tem. Plačeval sem pa v obeh primerih enako redno.

Anonymous said...

Hej vsi skupaj! Sem Si.mobilovka po imenu Špela, ki je nekako prišla do tega pogovora. Malo pozno, ampak vseeno.

Harry, Janez, Peter, Navihanka,Jin, Only4U - v Si.mobilovem LABU v Areni Vodafone live vas od naslednjega torka naprej čakajo goodii (promo darilni paketi). Veseli smo, da so naši uporabniki zadovoljni s storitvami, ki jih pripravljamo in z našim odnosom do njih. Hvala za pozitivno kritiko.

Pls pošljite mi kontaktne podatke (imena & priimke) na info@ortosmart.si, da vas bodo v centru znali identificirat. Za vseh 6 žal nisem našla e-mail naslovov, da bi vas kontaktirala 1/1.

LP, Špela