Saturday, September 26, 2009

Nagradna igra Mladinske knjige

Kako cenim vsako nezazželeno poštos takšnim in drugačnim materialom, ki me ne zanima. Tokrat (oziroma že nekaj časa nazaj) sem dobil veselo sporočilo, da sem bil izbran skupaj s 4% podobnih srečnežev v Sloveniji, ki imajo veliko privilegij sodelovati v nagradni igri Mladinske knjige in Reader's Digest. Za začetek - 4% pri trenutni populaciji je 80.000 ljudi - verjetnost da bom zelo srečen zavisi samo od tega kolikšen delež slovencev je dovolj pameten, da ne bo sodeloval. Skupna vrednost nagrad je baje 50.000 evrov - fino - še posebno v teh časih. Ampak vse to za to da bi promovirali en priročnik, ki v osnovi stane 47,60 evra in je narejen v smislu, zdravniška samopomoč - seveda so ga potrdili strokovnjaki s področja zdravstva - če verjamemo - mogoče kak bio-šušmuš ali pa kaka korporacija katere pripravek je omenjne v publikaciji. V vsakem primeru gre lahko za zanimiv družinski priročnik z enako vrednostjo kot vsaka druga sorodna jajca - ko človeku nekaj sfali gre k dohtarju s knjigo ali brez in upa, da ga bo slednji solidno pokrpal.

1. Pravilo ekonomije: zastonj kosila ni. To nagradno igro se od nekje plača - in 100% je strošek zelo dobro uravnotežen sprihodki in omogoča tudi dobiček

2. Enostavna logika. Vsaka knjiga, ki jo ni izdala Mladinska knjiga in jo kupite na njenih policah je lahko nekje 30-45% nižja - toliko zahtevajo knjigarne popusta pri založniku zato da ima slednji pravico do razstavljanja knjig na policah - ker knjigarne ne prodajajo knjig ampak jih razstavljajo. Še nikoli se mi recimo v Konzorciju (ki je bolj ali manj edina slovenska spodobna knjgarna) ni zgodilo, da bi prodajalec prišel k meni in mi poskusil prodati to ali ono knjigo - si ne upam niti vprašati kaj notri piše, ker je odgovor znan - "preberte si". In the 30-45% se lepo nalaga in pri ustrezni količini je popolnoma dovolj denarja. Ker pravilo velja tudi za obvezne učbenike, nad katerimi imajo glavne knjgarne praktično monopol pri prodaji točno vemo pri čem smo - junija in avgusta se je prodalo dovolj učbenikov, da imamo dovolj profita, da lahko organiziramo tudi nagradno igro z bogatim skladom, ki ga bo dobil nekdo ali nihče.

3. Iz tega sledi, če greste v konzorcij in in preverite ceno knjige, ki je izdana pri drugi založbi se obrnite direktno na založbo in morda vam lahko to knjigo prodajo po 20% znižani ceni, pa bodo imeli tisti, ki imajo dejansko stroške s knjigo več od tega in vi boste dobili knjigo po primernejši ceni.

4. Nekatere knjige imajo zasoljeno ceno točno zaradi tega, da pokrijejo izgubo, ki jo delajo knjigarne s svojimi popusti za razstavljenje knjig. Če je realna normalna cena knjige 15-20 evrov, je cena brez problema navita na 30-40 evrov samo zato ker se ve, da bo nekdo zahteval rabat, ki bo tistemu, ki je imel strošek s nastankom knjigenaredil dodatno luknjo v finančni strukturi. Sistem rabatov je dejansko način izčrpavanja malih založb za potrebe vzpostavljanja monopola velikih.

Uprite se nategovanju in zahtevajte knjigo s popustom pri založniku - 10-20% znižana cena v večini primerov ni greh.

1 comment:

Anonymous said...

Zakaj pa ne:)