Friday, December 4, 2009

kakovost bencina

O kakovosti bencina in o tem s katerim bencinom se pripeljemo dlje in s katerim izgubljamo na ekonomičnosti je pogosto dosti napisanega v takšni ali drugačni obliki. Glede na to, da sem praktično doma na cesti to ni ravno nepomembno ampak nikoli nisem občutil pretirane razlike. Do tega vikenda. Pot na živalski sejem na Dunaju (tist zoprni kraj kjer je Martin krpan z Vrha pri Sv.Trojici odrobil glavo Brdavsu). Kazalec na avtu kaže, da bo nekdo že precej žejen (imam grdo navado, da vozim do zadnje kaplje). Pred tem sem tankal na OMV, poraba standardno 7,5l /100 km. Prva postaja je Petrolov servis pri Lukovici, in je edina pametna varianta glede na to, da je kazalec na rdečem, Trojanski klanec in naslednja črpalka precej daleč. Tankam 95 - vedno. In gremo. Lepo čez Trojane, vse zgleda normalno, nato sprotna poraba začne naraščati, težko jo držim pod 8 ne glede na to kako vozim, peljem mimo Gradca in sprotna poraba se pogosto dvigne do 12-13l/100km čeprav je cesta praktično ravna. Kazalec za porabo pa kaže še skoraj pod polovico. S tem tankom uspem na koncu priti nazaj na slovensko stran in veselo ignoriram prvo črpalko pri Šentilju - Petrol, ker je samo nekaj kilometrov kasneje OMV(tank ponovno skoraj prazen čeprav bi moral imeti še cca 150 km fore po tamalem). Po podatkih računalnika in glede na to, koliko sem lahko natočil - moja poraba Petrolovega sranja s Lukoviške črpalke 8,3 l/100km - nezaslišano. Do roba OMV 95 in po 30 km proti Ljubljani trenutna poraba na trenutke dosega 6,9 in povprečna poraba od resetiranja računalnika na črpalki (vedno) pa kaže da sem nekje na 7,9. Do četrtka popoldne zvozim avto nazaj na nulo - povprečna poraba ponovno 7,5l/100km. Obvezno tankam na OMV - po 200 km z novim tankom povprečna poraba 7,2l/100km.

Dodatna informacija -2 meseca nazaj sem šel na konec Slovaške (Košice), kar je cca 800 km. Tankal sem na šentilju na OMV in s povprečno porabo 6,9l/100 km brez problema prišel do Košic, se vozil po mestu, tankal na slovaškem OMV in se z nekoliko višjo porabo (7,1 l/100km) pripeljal ponovno skoraj nazaj do slovenske meje.

Hvala lepa za Petrol in njihove nove bencinske izume (beri: go fuck yourself). Ne glede na to, da OMV ni ravno na vsakem koraku, je poraba bencina toliko manjša, da lahko vedno pridem do naslednje njihove črpalke - kadar o tem razmišljam pravočasno in glede na to izkušnjo bom kot kaže moral razmišljati vedno za 50 km naprej.

18 comments:

Maček v žaklju said...

Zelo zanimiv podatek iz prve roke.
Sam sem opazil podobno kmalu po uvedbi Ultimaxa. Vozim Twinga in zadnjih 8 let vedno, v vsakih pogojih napravim z enim rezervoarjem vsaj 500 km. Tokrat pa ni šlo več kot 450. In naslednjič spet. Ne morem, da ne bi sumil novega, super goriva. Od sedaj se Petrola izogibam.

Aleš said...

Jaz imam drugačne izkušnje, tudi v prid OMW.
Leta in leta sem tankal na Petrolu (vsaj 1x tedensko). Pred nekaj leti pa sem opazil, da avto ne deluje ve tako, kot bi moral. V začetku je ugašal samo v prostem teku, kasneje tudi med vožnjo začel izgubljati navor in ko sem pohodil sklopko, je seveda ugasnil. Nekega dne pa sem moral zaviti na OMW (do Petrola predaleč, jaz pa na nuli). Nameraval sem tankati 10 litrov, da bi zdržal do Petrola, a sem šel avtomatično brisat stekla in tankal polno.

Od takrat dalje mi avto ne ugaša več, tankam pa seveda samo še na OMW....

KLM said...

Jaz pa ne verjamem preveč takim izjavam... poraba goriva je stvar, pri kateri se slovenska goriva definitivno ne razlikujejo.
o tem je bilo že toliko debate, da je že skoraj politično - dva tabora pro petrol in anti petrol, druge ni.

za razliko od ostalih Petrol vsaj ne dela na cenzuri negativnih objav... kje je recimo tisti članek an Žurnalu pred enim mesecem, ko je imel OMV 20 reklamacij v Novem Mestu?! Ni ga... samo še na forumih so linki do neobstoječe strani.

Sicer pa...izi imet vse tip top, če imaš 20% črpalk... še jaz bi imel vse zrihtano, če bi imel svojo - če bi jih imel pa 300 pa ne vem če... ista zgodba kot INA na Hrvaškem - 500 pump, kako boš to vse držal na visokem nivoju.

V glavnem.
Uroš, si mogoče pomislil, da si pač imel nesrečo? Jaz točim na Petrolu že 18 let pa še nisem imel težave (diesel).
Pojdi na www.poraba.com, pa boš slej ko prej videl, da so razlike v porabi v decimalkah.

Uros Pinteric said...

Ta zapis je popolnoma nepovezan s katerokoli javno debato in je zgolj moje opažanje, ki je precej podobno tistemu od Mačka v žaklju. Pred uvedbo Ultimaxa nisem zaznaval bistvene razlike - oziroma vsaj ne omembe vredne in sistematične. vse je bilo bolj vprašanje konkretnega točenega goriva.
Kar se INA tiče sem pa imel najboljšo izkušnjo - poraba tistega kar se prodaja pod 95 oktansko je bila namesto 7.6 (pri drugem avtu) z polnjenjem na INA 6,1. Ampak je bila zgolj enkratna izkušnja torej ne morem govoriti o pravilu.
Ne poznam kako se obnaša dizel torej ne morem soditi o tem. Tudi o cenzuri ne vem nič. Je pa dejstvo, da razlika v porabi 1 liter na 100 km ni več smola ampak šlamparija. Razlika 1 liter/100km pri 60 literskem rezervoarju pa je cca 100 km vožnje, oziroma nekje 7 evrov odloga plačila (glede na to da bo še vedno treba na črpalko)to pa je 1677 bivših tolarjev. Za ta denar pa ne glede na valuto si včasih in tudi danes še vedno dobiš marsikaj (včasih 4 kebabe, danes 1,5 kebaba, danes za to dobiš več kot 7kg banan, piščančji file za 2-3 osebe, veliko pico...) Zadnji tank sem imel povprečno 7,2 (natočeno na OMV v Grosupljem).

Povedano drugače - nekako tankam 5x v mesecu ob normalni porabi ob višji bi recimo 7x in v kolikor je to povezano s kakovostjo goriva bi mesečno izgubil toliko denarja, kot ga nekaterim ostane za cel mesec življenja - to je 50 evrov na oko. za 50 evrov lahko ob osnovnih varčevalnih ukrepih nabereš živeža za 2 osebi za nekje 20 dni pa bo vedno topel obrok na dan, meso na mizi in sadje ter sladkarija. To ni anti petrol - to je anti slaba kakovost.

Namenjeno je pa temu, da se ljudje zamislijo, koliko denarja dajo za podporo slabih praktičnih monopolov. In pri produktih je to najlažje pri bencinu, pri storitvah pa pri fiksni telefoniji, elektriki in pitni vodi. Kruh kupite tam kjer je najustreznejše razmerje med ceno in kakovostjo za vaš žep.

KLM said...

Ne, sej, načeloma se strinjam s tabo. Moj namen je bil v bistvu bolj poudariti, da na parih tankih ne moreš ocenjevati različne porabe. Sam sem popolnoma prepričan, da v porabi ni bistvenih razlik med gorivi v Sloveniji in debat na spletu na to temo je že miljon. Sam sem zelo analitičen in se rad zanašam zgolj na statistično/matematično verjetnost. Javno dostopna baza uporabnikov, ki beležijo porabo je pa samo na www.poraba.com in tam se dobro vidi, da pri istem avtu ni bistvenih razlik v porabi.

Recimo, poglej vse zapise, kjer je uporabnik tankal vsaj 20x na različnih servisih v tem PDF primeru, ki se je enkrat pojavil na BMW forumu se mi zdi. Decimalke... enkrat za enega, drugič za drugega...

Uros Pinteric said...

@KLM: super podatki. v dveh smereh. Prvič v smislu dobro vodene javne statistike - si bom vzel čas pa bom naredil zazadnjo serijo računov in objavil. in 2. super z vidika dejstva, povprečno drugi vozniki - bolj ali manj ne glede na črpalko porabijo približno pol litra več bencina na 100 km za isti avto.

KLM said...

ja, saj pravim... tole je res kul... če predpostavljamo, da si folk beleži resnične podatke in ne laže z namenom izkrivljanja podatkov, hehe.

Jaz si tule beležim še vse ostale stroške z avtom in je zadeva res kul, sploh odkar je tudi aplikacija za mobi, heh.

Je fajn tudi to, ja, da lahko primerjaš kako porabo imajo ostali, ki vozijo enak avto kot ti.

harry said...

Evo da ipolnim obljubo - tukaj je moja statistika med 134706 in 160686 km z laguno 1,6 bencin (95)letnik 2001 od junija do danes. _povprečna poraba v tem času je 7,3l/100km. POvprečje omv črpalk je 7,2l/100 km in povprečje petrola je 7,4l/100 km.

črpalka Povprečna poraba
petrol 7,4
petrol 7,6
petrol 7,5
petrol 7,5
petrol 7,2
petrol 7,5
petrol 7,1
petrol 7,4
omv 7,5
omv 7,3
tuš 7,7
petrol 7,3
petrol 7,6
omv 7,3
omv 6,7
omv 6,7 Ceska
shell 6,6 poljska
omv 7,3
petrol 6,9
omv 6,1
omv 6,4 Slovaška
omv 7,3
petrol 7,5
omv 7,4
omv Ni podatka
omv 7,7
omv 7,6
omv 7,7
petrol 7,5
omv 7,4
omv 7,3
omv 7,4
petrol 8
omv 7,5
omv 7,3
agip 7,3

KLM said...

kot sem rekel... stvar je v decimalkah... ni šans da kdorkoli pride v povprečju na cifre kot je recimo z temintem gorivom naredim od 100 do 200 km več. To je larifari.

Vprašanje pa je, koliko je res na tem, da baje Ultimax čisti šobe, odstranjuje rjo in ne vem kaj še vse pod pokrovom. To pa verjamem, da je razlika v gorivih. Fora je, da pumpaši najlažje prepričajo folk, če rečejo, da z njihovim gorivom pridejo dlje. Folk je pač naiven. :)

Uros Pinteric said...

ja od incidenta, ko mi je avto trošil 8 - se vidi kje in kdaj, nisem šel več na petrol, da bi preveril če se bo zgodba ponovila. In tega ne bom naredil, dokler se slučajno spet ne zaračunam in bom prisiljen tankati na petrolu. Razlika je trenutno videti res minimalna - 2 dcl/100 km (s tankom jih naredim cca 700km. Ampak dajmo pogledat kaj to pomeni - v kilometrih cca 20 km pri 60l tanku če sem prav zračunal (ni vredno omembe ampak razlika je),finančno je pa razlika nekje do 2 eura - dva evra je 500 bivših SIT, to pomeni na mesečnem povprečju 5x na črpalki - 2500 SIT oziroma 10 Evrov. x 12 mesecev =120 Evrov letno. Ok, 120 evrov ni pretirano veliko na letnem nivoju, vendar v mojem konkretnem primeru to pomeni (na podlagi precej za moje pojme kar dovolj velikga vzorca povprečij) da mi letno OMV podari skoraj dva tanka bencina na račun povprečne razlike 2 dcl/100 km - oziroma da bo bolj impresivno - podari mi 1400 km vožnje. Pri več kot 50.000 prevoženih km to ni ravno veliko, ni pa niti tako zelo nezanmarljivo. Glede na to da naj bi bilo gorivo gorivo nebi smelo priti do tako velike razlike. Vemo pa pač, da gorivo ni samo pogonsko sredstvo temveč je produkt. Zaradi podobno banalnih razlogov kot je 2 dcl/100km sem zamenjal mobilnega operaterja - nekaj časa sem imel precej visoke račune in sem dal mobitelu kar lepo zaslužit, dokler ni začel od mene zahtevat naj brez položnic v naprej poravnam del zneska, češ da je tako visok, da ne želijo tvegat da račun ne bo plačan - tist znesek sem v celoti poravnal in šel na Simobil - zapis o tem je nekje v marcu 2008 v arhivu bloga. Zaradi oderuštva v celoti z eno samo izjemo blokiram Mercatorjove trgovine in produkte (edino kar kupim njihovega pri njih je Mercator Cola), vse ostalo bom kupil drugje (Tuš ali Spar). Mercator tako od mene dobi mesečno cca 11 evrov. Uspel sem prepričati tudi stare in sta presenečeno ugotovila, da je Tuš brez raznih pika računov in podobnega sranja precej cenejši (cca 20-30%) itd itd. Ljudje se premalo zadevamo, koliko denarja zmečemo zato ker odpuščamo 2dcl/100 km, 2 centa na minuto, 2 centa na izdelek. Zadnji primer: pecilni prašek - zaradi tradicije leta zvest Regini - nekje okorg 70 centov za 6 vrečk. Nekaj dni nazaj v Tušu po čudežu opazim pecilni prašek od Tuša po 33 centov za 5 vrečk. Ena vrečka manj in cca polovična cena. Glede na to, da ima pecilni prašek precej pomembno funkcijo pri peki sem bil skeptičen vendar sem vzel zavitek, da vidim kako se obnese in še isti dan sprobal v praksi. Kavni kolač je uspel popolnoma enako dobro in to je rezultat: Regina adijo - ne dam 33 centov za znamko.
Torej ni poanta samo v 7,2 ali 7,4 ampak je poanta v tem koliko se nam zdi ta malenkost pomembna, da zahtevamo boljšo kakovost - od vseh, ki jim plačujemo to ali ono.

KLM said...

aaaa... pa smo našli tale vzorec, hehe. Zdaj vidim v čem je razlika med nama.
1. jaz sem zagovornik Slovenskega (četudi me to malenkost več stane, vendar s tem podpiram tudi svojo družino ali prijatelje, ki so mogoče tam zaposleni oz. dobivajo penzijo).
2. monopolizem me ne moti, če so storitve okej
3. zame so najpomembnejše dodatne storitve, ki razlikujejo konkurenco
- Petrol ima bistveno boljšo štacuno in vse kar dobiš notri (obseden s kavo na poti za 1€ recimo)
- Mobitel - daleč najboljši klicni servis na slovenskem trgu, da ne omenjam pokritosti in delovanja omrežja, ki pri vseh konkurentih precej šepa (telefon imam zato, da ga lahko uporabim, ko želim)
- Mercator - e tu pa nimam veliko plusov razen to, da mi je Mercator center v Šiški precej všeč, sploh ker so uvedli tiste kul košarice s koleščki in avtomat blagajne

Preseneča me, da ne kupuješ več v Hoferju in Lidlu, ki imata precej izdelkov še cenejših od Tuša oz. Špara, pa so povsem kul.

Če pa se vrnem h kakovosti bencina, kar je tema tvojega članka, bom pa kar zaključil debato s povzetkom:
- tvoj avto očitno porabi manj z OMVjevim gorivom (če zanemariš, da primerjaš Petrolovo staro gorivo in OMVjevo novo Carrero)
- na poraba.com najdeš avtomobile/uporabnike, ki imajo porabo manjšo pri različnih ponudnikih, tako da tu ne moremo narediti zaključka
- meni so za isti denar (ali malenkostno razliko) precej pomembnejše prednosti ponudnika kot kdo ima nižjo ceno
- prostor za tvoj zadnji komentar kot avtor bloga :)

Aleš said...

Vse lepo in prav.
Ampak kako pa komentirate moj primer?
Dolgo časa tankal na Petrolu, težave z močjo avtomobila, ugašanja ipd.
Odkar tankam OMW, konec težav.
Je pa res, da odkar ima Petrol novo gorivo, še nisem poskusil tankat.

KLM said...

Najprej - ime podjetja se piše OMV in ne OMW - če si stalni gost, bi to moral vedeti (sori, "pedantnost" je ena od mojih slabosti v pogovorih :).

Baje je nasvet strokovnjakov tak: ni toliko pomembno, na kateri firmi črpalke točiš gorivo, bolj pazi na velikost črpalke - večja je (več kupcev ima), bolje je. Opozarjam na "baje".

Problem, ki si ga pa opisal, Aleš, je lahko marsikaj in ne nujno gorivo, čeprav je to prvi pomislek. Vprašanja, ki se mi postavijo - tankaš diesel? kakšna je bila temperatura, ko si imel probleme? Je bilo to v letu 2006, ko sta imela OMV in Petrol probleme z biodieslom - še posebej pri Renaultovih motorjih? Si oddal reklamacijo? Si dobil rešitev? Si bil na avto-servisu?....

Saj v bistvu nima pomena, da tule to diskutiramo in smetimo Urošev blog. Verjetno je bolj pametno, da se s problemom pridružiš kakemu od forumov, ki jih je v Sloveniji miljon.

Aleš said...

Na leto naredim cca 50.000 kilometrov in ne črpam goriva vedno na istem bencinskem servisu. Iz opisanega se da sklepati, da črpam gorivo v vseh letnih časih in vremenskih pogojih, torej sem to izključil.
Serviser me je pa opozoril, da v kolikor bom uporabljal Petrolovo gorivo, naj pri rednih servisih to povem in bo zamenjal filter goriva. Predvidevam, da ve, kaj govori, saj ima opravka z mnogimi vozili, je bil pa pred leti voznik rallya ...
Ne vozim Renault vozila ...

Pišem zgolj zato, da se v tem primeru pridružujem mnenju, da so razlike od bencinskega servisa do bencinskega servisa.
Mimogrede, ne strinjam se s trditvijo, da je "izi imet vse tip top, če maš 20% črpalk".

Drugače pa ja, se strinjam, nehajmo smetit blog. Ampak to velja za oba, ne samo zame. Ali pač?

harry said...

KLM, Aleš: avtor bloga sem jaz in:

1. vesel sem, da smo sposobni o neki temi govoriti z argumenti ter brez vroče krvi

2. kdaj bo nekaj smetenje bom povedal sam - trenutno sem popolnoma vesel in če je kdo smetil sem bil to jaz v delu, ko sem šel od osnovne teme. Zato me ne moti če to debato tukaj razvijamo v enako spoštljivem tonu naprej v kolikor nam to ustreza.

Nazaj k vsebini.

KLM: poraba je od 24.6.2009 torej že pred novim gorivom na obeh glavnih črpalkah. Dejstvo je, da je bilo novo gorivo na petrolu natočeno vsaj 4x - s tem da z izjemo zadnjega tanka ni bistveno odstopalo (kar potrjuje tvojo tezo o majhnih razlikah).

Moj avto dejansko porabi nekaj manj z enim kot z drugim bencinom - in pri vzorcu ki je bil napisan razlika 2 dcl ne nastane od enkrat, kar pomeni da je razlika statistično značilna - čeprav minimalna. Najbolj me je presenetilo pri predlagani spletni strani poraba.com - da še vedno za razliko od ostalih 2-3, ki so objavili porabo svojega, mojemu identičnega vozila, porabim nekako ,5l/100 km manj (pa se nimam za mečkača na cesti in lahko dokažem tudi z neslavnimi listki).

glede boljše ponudbe - vsak ima svoj vedenjski vzorec - sam sem telefonijo zamenjal zaradi opisanega incidenta - in če sem odkrit nikoli nisem zaznal razlike v kakovsti storitev.

Kupiti drago a Slovensko: hm gledano iz nacionalne perspektive je pravilno po drugi strani pa nelogično da ne kupujem pr najcenejsih ponudnikih če že gledam na cenovni vidik - mogoče lahko pojasnim zadevo z vprašanjem razmerja med ceno in kakovostjo za moje potrebe - torej subjektivna presoja. Zato vedno popolnoma neracionalno kupujem Gavrilović pašteto - ker je mojemu okuso bližje od česarkoli drugega, kupujem neke francoske vložene gobice ki mi po okusu sedejo, in viki krema je viki krema čeprav 80% ljudi trdi, da je nutela bolj polnega okusa. Sir bo jošt ampak bom dal zanj pri tušu na enoto manj kot pri mercatorju. Enako velja za munchmellow - isti od crvenke je v tušu cenejši kot v mercatorju - da ne govorimo o tem kakšna je cena na bencinskih črpalkah - edina zadeva ki se splača na bencinski črpalki je bencin - pa še to samo zato ker se ga drugje ne dobi :))

Glede velikosti črpalk - ne morem komentirat ker vedno tankam za avtocesto - torej na visokofrekvenčnih črpalkah večjega formata - 90% svoje kilometrine namreč naredim po glavnih prometnih žilah in samo cca 10% po mestih ali lokalnih poteh.

Aleš: zanimiva informacija. in resnično glede črpalk - tuš jih ima samo nekaj po celi Sloveniji in je iz tabele moje porabe razvidno, da je obisk tuša povzročil eno izmed višjih porab. Predno sem menjal avto pa sem imel na tušu popolnoma drugačno izkušnjo - renault megane 1998, 1.6 limuzina 95 oktanski - na tušu poraba 6l/100km. OMV tam tam in Petrol spet kak deci več - samo to pa sedaj govorim precej na pamet ker so tisti računi že davno romali v smeti.

V celoti gledano bomo na koncu še vedno točili kjer nam bo ustrezalo ali pa kjer bomo primorani. Je pa seveda zanimivo videti različne izkušnje.

Bi bilo pa zanimivo - glede na primerjalne podatke ugibati ali je morda posamezen tip goriva lahko boljši ali slabši glede na način vožnje.

1. verjetno imam prav če rečem, da je eksplozivnejša vožnja potratnejša

2. definitivno imam prav če trdim, da je mestna vožnja potratna.

glede na moje izračune in izračune na poraba.com za moj tip avta, ki so jo spremljali drugi vozniki imam občutek, da je celo relevantnejše vprašanje ki ob največjem razponu goriva pomeni 7dcl/100 km, e zgolj znamka črpalke ampak tudi način in obseg vožnje. PRi čemer lahko morda pride celo do tega, da nekaterim voznikom Petrol ponuja boljši izkoristek. Če je to relevantno. Morda

Uros Pinteric said...

dodatna informacija - od pojava tega zapisa je bilo na mojem blogu 6 obiskov v povprečni dolžini nekaj večkot 5 min iz domene petrol.si. Kot kaže zadeva ni nepomembna.

KLM said...

mislim, da si s svojim povzetkom dokaj lepo zaokrožil vsebino.

Kar se pa petrol.si obiskov tiče, pa verjamem. Večina velikih firm itak vedno bolj spremlja spletno dogajanje...
:)

Uros Pinteric said...

@KLM: in to je tisto kar želimo. Da veliki vedo, da ni vse samoumevno, in da monopol od 1990 ni več rešitev, ampak si je potrebno prizadevati za boljše rezultate. In več denarja za propagando ni vedno rešitev. Vsem kot državljanom/potrošnikom primankuje poštene kritične ocene dela tistih, ki jih plačujemo. In to je za tiste, ki nam bi morali zakotoviti kakovost vedno bolj nevarno kot pa pol-ideološke razprtije o pripadnosti stranki, znamki, produktu itd. Informirana razprava lahko dolgoročno prinese večjo stopnjo družbene odgovornnosti tistih, ki se lahko in morajo obnašati odgovorno.