Wednesday, July 11, 2007

E-uprava v Sloveniji in e-volitve

Virant je pred nekaj dnevi v Bruslju ponovno pokazal svoje politikantske sposobnosti. V razgovoru z evropsko komisarko za informacijsko družbo in medije je odgovornost za neuporabo e-uprave v Sloveniji gladko naprtil državljanom. In njihovi neizobraženosti. G. Virant, niti pod razno ne uporabljam sistema e-davkov, niti pod razno ne uporabljam vladnega spletnega portala in ostalih velikih izumov slovenske e-uprave (ne glede na to da sem doktoriral s področja e-uprave), ker (ker sem neizobražen) - ne - ker je potrebno za digitalni podpis vložiti nekaj napora - preveč za moje pojme, ker moja dohodninska napoved ni predhodno rešena če jo oddam po e-poti (po izkušnjah kolegov), in nenazadnje ker Ministrstvo za javno upravo nazadnje, ko sem pošiljal vprašanje po e-pošti (junija 2006) na moj dopis ni odgovorilo. Torej je še vedno bolj enostavno, da grem v v vrsto, do informatorja ali pa pokličem (čeprav bom ponovno 5 min čepel na liniji samo med prevezovanjem). In spletni portal za državljane pri trenutni sopnji preglednosti zagotavlja vse ostalo kot uporabniku prijazen dostop do informacij - torej je verjetno nekaj narobe z e-upravo ne z državljani. Tako ali tako pa e-uprava ne more postati edina oblika upravne dejavnosti ampak samo alternativa, zato bodite veseli, da ob tej kakovosti sploh kdo poskuša uporabljati te storitve ( ne trdim da so vse enako slabe).

Sočasno Virant ponovno napoveduje e-volitve (tokrat na mestu kjer ima dovolj politične moči, da jih lahko izvede). V delu 9.julija 2007 je o tem nekaj pojasnil glede tajnosti glasovanja, ki predstavlja največji problem. Ali je zadeva zrasla na zelniku novinarke ali na čigavi drugi nisem razbral vsekakor pa ostajam skeptičen do tega, da je glasovnice v elektronski obliki ki so podpisane z elektronskim podpisom tako enostavno razdvojiti od tega, da je nemogoče da nebi predvsem tisti, ki so pri koritu lahko imeli vpogleda v to kdo je kako glasoval.

6 comments:

Anonymous said...

Hm, jaz imam pa malo drugačne izkušnje in predvsem pozitivne. Davčno napoved sem imela predizpolnjeno, na e-upravi sem dobila vse infote, ki sem jih želela, ko mi nekaj ni bilo jasno, sem poslala meil in (ker sem posla tik pred prazniki) sem dobila dva dni kasneje odgovor, ter najprej opravičilo, ker mi pozno odgovarjajo. Skratka, meni je e-uprava super, ker mi ni treba hoditi na okence stat, ter klicat po telefonu in zapravlajt moj čas in denar, če lahko to uredim precej bolj enostavno. Da pa e-uprava ne zaživi tako kot je treba, pa je verjetno krivo tudi to, da so ljudje premalo obveščeni o tem, ter da vedno strani oz. storitve niso user friendly. Upam da bojo tudi to sčasoma popravili, mislim pa da je e-uprava naredila korak naprej. Jaz sem zelo za e-upravo. (off topic)Sem pa tudi za spremembe v javni upravi, ker to, da so naši JU alfa in omega, ko nastopi odnos stranka-JU, je katastrofa, stranka mora že skorajda klečplaziti, da dobi tisto, kar ji po zakonu pripada!
Kar pa se e-volitev tiče, dobra ideja, a vemo kako je to bilo v ZDA....Vedno obstajajo luknje, ki se jih da izkoristiti. Sicer pa, to se da tudi pri običajnih volitvah...zgodilo se je nedolgo nazaj v naši ljubi domovini... Je kriv sistem, je kriva tehnologija, je kriva ideologija? Je sploh kdo kriv? Ali smo sami tako prekleto naivni, da se pustimo speljati na led?

Anonymous said...

Hvala za tole, tudi sam trenutno prihajam do deloma pozitivnejših ugotovitev, se spreminja na bolje - vsaj osnova. Vse ostalo je pa vprašanje pomoje predvsem kulture ljudi ki delajo v JU ter zadrtosti uporabnikov storitev - koliko zahtevamo kar nam pripada, ko na letimo na problem.

Glede evolitev - ne vem kdo je kriv, tehnologija ne ker je pač zgolj produkt nekega znanja, ki je na tem področju dovolj dobr se mi zdi. Mislim da je glavni problem v želji po moči, ki vodi v neprimerna dejanja (ne glede na način volitev v tem primeru)

Anonymous said...

Hm, ja koliko zahtevamo. Kaj pa vem, moj nedavni primer je grobem tak, za rešitev "problema" je po ZUP-u enomesečni rok oz. dvomesečni, če so kakšna dodatna preverjanja, potrdila, ipd (kar sicer niso, ampak so si glede na ZUP kar sami postavili dvomesečni rok, češ da je vedno potrebno še kaj-me zanima kaj točno, glede na to kako je danes vse IT podprto?). Ko po treh mesecih še vedno ni bilo ne duha ne sluha o sklepu, je bil potreben premik na "veze in poznanstva" (kljub temu, da si rečeš, da tega pa že ne boš koristil, da se bojo pa ja držali zakonskih (!) rokov) in zadeva je bila kot po čudežu rešena v enem (!!) dnevu... Skratka kolikor sem navdušena nad e-zadevami, pa sem bistveno manj nad person-to-person stikom :(
Hehe, želja po moči-le-ta je prisotna že od samega začetka, volitve so sicer sredstvo (vsaj po mojem) kako naj se ta moč ne bi zlorabljala oz. se zmanjšala, pa vendar, različni sistemi volitev, pa smo tam kjer smo bili na začetku.
Neprimerna dejanja, kako diplomatsko:) Moč je vsekakor zelo nevarno orožje, ki zmaga tudi nad spominom. In to je eden izmed največjih problemov, ki se jih vladajoča elita ne zaveda oz. pozablja ter ponavlja iste in iste napake.

Anonymous said...

Ja neprimerna dejanja - lahko zaobjemajo marsikaj - oziroma vse kar se da spravit v ta kontekst - ker drugače bi spregledal 75% različnih opcij kako ušpičiti to in ono v želji po zmagi.

Glede ravnanja po ZUP - nisem imel neposrednih izkušenj - verjamem da veze in poznanstva zelo dobro učinkujejo - sam te možnosti nimam - je pa verjetno enako super rešitev to, da se tak problem obesi na veliki zvon. In informacijska tehnologija to zelo dobro omogoča. Morda ne v roku en dan ampak na dolgi rok pa zelo učinkovito. Parim dobrim novinarjem se pošlje zgodbo, zadevo se objavi na nekaj odmevnih blogih ter pošlje mail s pritožbo na par državnih institucij za povrhu se pa aktivira še kak kje pa vas čevelj žuli ali pa nekaj podobnega na radiu hit pa verjetno še kakem podobnem. Organiziran bombni napad bo verjetno povzročil marsikaj.

Sam se poslužujem teh metod in vem, da se stvari premikajo na bolje - ampak je pa treba vztrajat. Ne vem sicer če in v kaki situaciji se morda poznava ampak nekaj več o mojem delu na podrocju kontrole delovanja javne uprave v smislu e-uprave pa najdeš na www.sidip.org Če maš kak svoj blog je pa ok če si v ime daš link, da vidim če je kaj zanimivga za prebrat ;)

Anonymous said...

off topic: na tvoj blog sem naletela po naključju in ker je vedno dobro vedeti, kaj delajo kolegi, sem pokukala in našla precej zanimivo tematiko, ki sem jo dostikrat (uspešno) uporabila v času študija :) Sidip mi pa še ni čisto jasen, predvsem kaj točno se smatra pod inovativno politologijo??
ah ja, nič zanimivega v zvezi s politologijo (zaenkrat še) :)
back to topic: ja tele državljanske pobude...ko pa so mediji pri nas že tako zelo....da ne rečem preveč in pristanem na kakšni black listi :):):) ampak ja, maš prav, znajo biti zelo učinkovite.

Anonymous said...

Super, me veseli, da se sem pa ke najde kdo ki ga zanima tud kak bolj resen zapis.

Glede medijev - drži - predvsem glede osnovnega poročanja drugače se da pa marsikaj. Možnosti je malo morje - še vedno se pa strinjam da v kolikor je VIP potem je to najbolj učinkovito.

Glede SIDIP - pač ventil idej, ki morda ne morejo drugače na plano. Inovativnost - odvisno s katerega vidika - danes je inovativno tudi to da imaš kanal preko katerega lahko sporočiš folku kako idejo, da študentom priskrbiš dodaten vir, da imaš ventil za argumentacijo. Predvsem pa se tako lahko uveljavlja nekaj ljudi ki drugače morda nebi imeli odprtih nekaterih vrat - pač društvo je le institucija in omogoča nekaj več kot zgolj ime in priimek - dianes za marsikaj rabiš institucionalno kritje in to je precej dobra zadeva - tudi to je inovativnost ;)