Tuesday, July 10, 2007

Naš modri vzor na cesti

Črna kronika je najboljša zabava, ki kaže podobo države. In v Sloveniji so še vedno v ospredju ceste tako in drugače. Ogromno časa preživimo za volanom, na poti od doma do dela in obratno nekateri pa še vmes,v kolikor jim življenje na cesti ni poklic.
Srečujemo se z najrazličnejšimi tipi voznikov, od nedeljskih, ki človeka obsodijo na izgubo živcev, do tistih, ki niso sposobni speljati ob zeleni luči ampak za registracijo spremembe na semaforju porabijo 2-3 sekunde in potem rabijo naslednjih 5 sekund da spustijo ročno in dajo v prvo prestavo (da o tistih, ki nikoli ne opazijo dodatne puščice ki predhodno sprošča promet v desno ali dlje časa omogoča zavijanje v levo). Potem obstaja gora cestnih manijakov, katerim je edina pomoč en močan betonski zid pri 160km/h. Potem pa obstaja morje povprečnih voznikov, ki poznajo osnovna pravila bontona in vedenja na cesti, razumejo kolegialnost, pravilo prednosti ter navadno vozijo nad omejitvami ampak ne divje (recimo, da se v lastni narcisoidnosti nekako prištevam v to skupino). No in potem je tukaj še posebna kategorija - policijska vozila v prometu. Na območju svoje mirujoče pojavnosti upočasnijo promet na 50km/h tudi če je omejitev 90km/h. Podoben učinek imajo tudi v kolikor so vključena v premikajoč se promet. Ampak vseeno imajo nekatere posebne lastnosti.

1. Še vedno je mogoče opaziti relativno pogosto neprižgane luči na policijskih vozilih (zelo dobr zgled državljanom).
2. V kolikor izven naselja peljete po omejitvi (ki ni 90km/h ampak manj) obstaja velika verjetnost da se vam nalepijo na zadek in ob prvi priliki prehitijo (tipičen primer je vožnja po dvopasovni trzinski obvoznici, kjer je omejitev 70 km/h (cesta v času redkega prometa omogoča varno vožnjo tudi pri 110km/h).

To dvoje izpostavljam, ker sta to dve stvari ki se lahko hitro zgodita vsakemu (da pozabi prižgati luči oziroma, da na pregledni prazni cesti prekomerno prekorači hitrost).

No in osnovni razlog za ta zapis je pa nekaj drugega; pred 14 dnevi je policija napovedala pojačano kontrolo hitrosti na slovenskih cestah, danes pa v delu berem. Pri Sežani prometna nesreča s smrtnim izidom ter enim hudo poškodovanim. Razlog: prevelika hitrost;: povzročitelj: policist v lastnem avtomobilu. ALI NAJ NEBI BILI POLICISTI VZOR OSTALIM VOZNIKOM?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Ali pa so zgolj oblika polnjenja državnega proračuna. Kot človeku mu ne privoščim, niti njegovim bližnjim. Mi gre pa na grenak smeh ker vem, da bom moral plačat, ko me dobijo, da ponovno peljem prehitro, za tega policista pa močno dvomim, da bo zgodba dobila kak resnejši epilog. Pa čeprav mogoče ne tako hitro kot je peljal dotični.
Podoben primer, ki je v teh dneh dobil del epiloga pa je bila strelska zabava policistov na celjskem koncu - še en vzor kaj eni smejo kar drugi ne - ali pa mogoče zgled drugim, da posnemajo ????????????? MORDA PA LE VSEMOGOČNOST PLAVE UNIFORME V SLOVENIJI.

2 comments:

tinkara said...

Se strinjam s tem, da se v Sloveniji še vedno najdejo nekateri, tudi jaz kdaj pa kdaj pozabim prižgati luči. Vendar pa se glede 110 km omejitve v Trzinu ne strinjam. Ker ko sem vozila v malce slabših vremenskih pogojih sem opazila, da so na desnem pasu kar veliki kanali od koles avtomobilov in tovornjakov. V takih kanalčkih se nabere voda in lahko zletiš iz ceste. Zaradi take ceste lahko zletiš tudi ob ugodnih vremenskih razmerah na cesti. Vsekakor pa bi lahko cesto popravili in bi s tem zagotovili vožnjo 110 km na uro.

Harry said...

Brez skrbi, ostala bo omejitev 70km/h - v suhem vremenu in prazni cesti je možno lepo peljat 110km/h, ob normalnem dnevnem prometu je pa lahko hitrost nekje 80-90km/h - kar je popolnoma OK. S čimer še vedno plačaš a prekoračitev hitrosti 10-20 km/h.